dilluns, 23 de novembre del 2015

Cal millor gestió i atenció a la ciutadania


Els pressupostos són el pal de paller de tota administració i per això el Grup Municipal d'ERC-Avancem creiem que, no només han d'incloure les partides necessàries per tirar endavant els serveis que l'ajuntament té l'obligació de donar als ciutadans. També han de dibuixar les línies a seguir durant el mandat i, òbviament, en el proper any.

Per això plantegem un canvi de model en què els principals objectius són la millora de la gestió i una aposta clara per atendre les necessitats de lleidatans i lleidatanes, ja sigui amb actuacions per pal·liar la urgència social en què molta gent es troba, com oferint millors serveis o més oportunitats.

Per millorar la gestió cal fer una auditoria qualitativa per saber quina és la fotografia real dels comptes i, d'altra banda, buscar fórmules que assegurin més eficiència econòmica. Podríem començar recuperant la gestió de serveis com la zona blava i la grua, actualment explotats per empreses concessionàries que obtenen beneficis explotant recursos de tots com la via pública. Uns beneficis que, si l'explotació la fes el propi consistori, anirien a parar directament a les arques municipals. Un altre dels motius d'Esquerra a l'hora de reclamar la gestió directa és garantir un bon servei, cosa que en el cas d'equipaments municipals com el Teatre de la Llotja es podria traduir en una rebaixa dels preus de les entrades dels espectacles, ara mateix inaccessibles per a molts.

En segon lloc, s'han de dedicar més recursos a l'atenció de les persones. Des de millorar la mobilitat amb més autobusos als polígons, quilòmetres de carril bici i punts de càrrega per a vehicles elèctrics, fins a ampliar les línies d'ajuts per a emprenedors o dinamitzant el comerç local. O bé creant una targeta que permeti obtenir rebaixes en taxes, transport públic, educació i actes culturals; uns actes que s'haurien de gestionar de forma coordinada.

0 comentaris :

Publica un comentari a l'entrada